Szénhidrát és a szálkásítás, meglepő...

Számomra érdekes, izgalmas hírlevelet kaptam a PEAK-től, gondoltam megosztom azokkal is akik esetleg nem olvasták:

"A mai érdekességem: Van egy módszer, amellyel este ehetsz szénhidrátokat, mégis szálkás maradsz! Hogyan?

Ha már egy ideje olvasol minket tudod, hogy folyamatosan a moderált mennyiségű szénhidrátfogyasztásról papolunk. A moderált mennyiség azt jelenti, hogy a megszokott, szüleidtől tanult étrendtől sokkal kevesebb, de NEM NULLA. Az extrém alacsony szénhidrát fogyasztást pedig hagyjuk meg a férfi fitnesz versenyzők felkészülési diétájához.

Mennyi szénhidrátot ehetsz, ha edzel és igenis szeretnél finomakat enni, úgy hogy közben tartsd az elért eredményeid? 

A múltban, az volt az alaptétel, hogy szénhidrátokat reggel fogyaszd, mert napközben el tudod ezeket égetni. Este azonban kerüld el az étkezéseidben! 

Megjelent néhány kutatás, amely azt írja, hogy az ELLENKEZŐJE hatékonyabb zsírégetéshez! Erre kaptam fel én is a fejem.

Ez azt jelenti, hogy éjszaka, vagy este ehetsz szénhidrátokat. Ez a hormonrendszered stimulálja, mely hatására jól alszol, újratöltődik az izomzatod és meglepő, de zsírt égetsz. Még nem mertem tesztelni magamon, de ki fogom próbálni.

Hogyan élvezd ki a finom szénhidrátok ízeit esténként úgy, hogy ZSÍRT égetsz közben? 

Figyelj, bárki aki már sikeresen menedzseli a súlyát, tudja, hogy ehhez a szénhidrátokkal kell manipulálnia. 

Mindannyian tudjuk, hogy a szénhidrátok, mint például a finomított cukor és a gabonafélék elhagyása, csökkenteni fogja a gyulladásokat a szervezetedben. Ha ezt teszed, ellenőrzés alatt tartod a vércukorszinted, alacsony marad a testzsírszázalékod, jobb a hangulatod, éles a gondolkodásod és így van lehetőséged elérni azt az alakot, amelyre vágysz.

Amit nagyon kevesen tudnak, az az, hogy az alacsony szénhidráttartalmú étrend EGY ESETBEN működik. Ha hosszú ideig végzed, kemény edzéssel. Ez a munkámban a csodálatos, mindig találok új információt!

Találtam tudományos kutatást, amely azt mondja, hogy a tested számára hatékonyabb, ha úgy végzed az alacsony/moderált szénhidráttartalmú diétád, hogy azt csak néhány meghatározott órán keresztül végzed. Ennek előnyeit pedig 24 órán keresztül fogod élvezni. 

Kétségtelen, hogy ha keményen edzel és diétázol is közben, ennek hátrányai is vannak: fáradtság, éjszakai álmatlanság (hiszen éhes vagy), folyamatos éhségérzet, folyamatos szénhidrátok utáni vágyakozás. Ezek miatt adjuk fel a diétát!

Ha alacsony szénhidráttartalmú fogyókúrát végzel, csapdába kerülsz!

A kitartás nehéz dolog. Egy diétát betartani nagy kihívás, főképpen akkor, ha szinte töröljük belőle a szénhidrátokat. Általánosságban a fogyókúrázók 2%-a éri el a célját. Mindenki fogy az első 1-2 hétben - ezért is népszerűek az ilyen diétás étrendek.

A szénhidrátok utáni vágyakozásod, az agyadban lévő kör folyásolja be - ez az LH-VTA kör. Hívhatjuk csak szénhidrát-körnek is.  

Játszd ki a tested, hogy úgy égesse a zsírt, mintha alacsony szénhidráttartalmú étrenden lennél! 

2011-ben a Journal of Obesityben jelent meg a következő anyag:

Két csoportot vizsgáltak a kutatók, ugyanakkora kalória mennyiségű étrenddel, ugyanakkora fehérje, szénhidrát és zsírtartalommal.

1. Az első csoport szétosztotta az étrendjébe beosztott szénhidrát mennyiséget, az egész napra.
2. A második csoport az egészet este ette meg. 

Furcsa eredmények születtek. Az esti szénhidrátevők több zsírt égettek, több centimétert fogytak a haskörfogatukból, sőt telinek érezték magukat, elégedetnek és kevésbé szenvedtek a kaja utáni vágyakozástól.

Már sokszor írtam erről: a szénhidrát fogyasztásod menedzselése azért működik, mert az inzulin hormon okozza az elhízásod. Az inzulin a "raktározó hormon" - azért felelős, hogy az ételeidben lévő tápanyagok, bejussanak a szervezetedbe. A szervezeted ezeket a bejutott tápanyagokat energiaként elégeti, vagy elraktározza a zsírpárnáidban. 

Ha szénhidráttartalmú ételeket eszel, az inzulin szinted csúcson van. Ezért mondja mindenki azt, hogy ha zsírt akarsz égetni, távolítsd el az étrendedből a szénhidrátokat.

MOST már tudjuk, hogy a maximális eredmény elérése érdekében, a szénhidrátokat a MEGFELELŐ időben is kell megenned. Megfelelő mennyiségben, megfelelő minőségben és a fenti tanulmány szerint az időzítés is fontos. 

Mi a válasz erre az egészre? Mit próbálj ki? 

A megoldás a FÉL NAP DIÉTA. Minden szénhidráttartalmú ételed este fogyaszd el. Majdnem olyan mintha azt mondanám, hogy csak fél napot diétázz. 

Ha arra gondolunk, hogy az őseink pont így ettek..... Nappal vadásztak, nem ettek semmit sem, este pedig ettek.

Ha stratégiai szinten úgy eszel szénhidrátokat, hogy amikor böjtölsz, hogy este fogyasztod őket, a megfelelő minőségben és mennyiségben, a fent említett szénhidrát-kört lecsatolva, akkor meglehet jobban megy majd a szálkásítás! "

Akciós áru szénhidrátokat olcsó szállítással ( már 570Ft-tól / akár INGYENES szállítással) ide kattintva találod !