6 tény amit máshogy gondoltál

 6 tény amit lehet máshogy gondoltunk a DIÉTA-ról: 

(diéta protein4u.hu módra)

- Hányszor „kell” enni egy nap ha diétázunk?
Ha 5 x étkezünk naponta akkor gyorsul az anyagcserénk,
mivel mindig áll rendelkezésre energia, és nem kell raktározni.

Tévedés!

Helyes elgondolás, ha a diétánk során az elfogyasztható kalória mennyisége
egy napra 2000 kcal akkor TELJESEN MINDEGY, hogy
2 x 1000 kcal energiamennyiséget vagy 5 x 400 kcal energia mennyiséget juttatunk szervezetünkbe.

Tanulmány szerint (Kanadai kutatók) diéta során a vizsgált embereknél súlyvesztés szempontjából
NEM volt lényeges különbség, ha az étkezéseket 3 vagy 6 ( 3 fő étkezés és 3 közbenső étkezés)
részre bontották és így jutott a szükséges kalória mennyiség a testükbe.

Egy valamiben azonban kimutatható volt az eltérés : akik 3 x étkeztek a nap folyamán sokkal kiegyensúlyozottabbak voltak.

Mindenki úgy étkezzen, ahogy a legkényelmesebb! De tartsa be a napi össz kalória bevitel mennyiségét.

szénhidrátok- Szénhidrát: HÍZLAL! Mi a szénhidrát?
Cukor és fehérkenyér, nagy általánosságban a diéta során ezek jutnak az eszünkbe, ami szénhidrát és hizlal. 

Szénhidrátra szervezetünknek szüksége van!

Amennyiben teljesen elhagyjuk a szénhidrátokat akkor a zsírégetésért felelős hormonok működését oly módon befolyásoljuk, hogy CSÖKKEN a fogyás!

 

Sportolásnál szervezetünknek nagyobb mennyiségű „jó szénhidrátra” szüksége van a mint pihenőnapokon.
Jó szénhidrátok, azaz az összetett szénhidrátok: keményítő tartalmú élelmi, növényi rostok (gabona például teljes kiőrlésű, barna vagy durum lisztből készült kenyér, puffasztott rizs, zabpehely, szárazhüvelyesek bár ezek emésztésénél gáz képződik) és zöldség, gyümölcs és méz.

 

- Tablettával fogyni? tablettával fogyni
Akkor D-vitamin!
Kanadai kutatók szerint, összefüggés van a D-vitamin szintünk és fogyásunk között.

Akinek magasabb a D-vitamin szintjük, azoknak a szervezetükben alacsonyabb a testzsírszázalékuk,
mivel a D-vitamin segít szervezetünknek a leptin hormon felszabadításáért ami teltség érzetet kelt.


Továbbá a D-vitamin hatására kevesebb zsírt raktároz el szervezetünk (vizsgálatokkal támasztották
ugyancsak alá, hogy akinek magas a D-vitamin szintje annak alacsonyabb a testzsírszázaléka) , 
SŐT csökken a stressz hormon (kortizol) szintje is, amitől nyugodtabban alszunk éjszaka,
pihenten ébredünk reggel.
Javaslat a napi 2-3000 NAE D-vitamin bevitele naponta szervezetünkbe.

 

edzés előtt együnk?- Edzés előtt együnk? Mennyivel előtte?
Szervezetünk emésztése összetett, bonyolult „lassú” folyamat.
Kutatások szerint a szervezetünk a bevitt proteinből óránként 1-10g-ot tud feldolgozni.
Egyes embereknél előfordulhat, hogy egy „adag” 20g protein feldolgozása, emésztése akár 20 óráig is eltarthat.
Amennyiben nem közvetlenül edzés előtt eszünk, és több óra is eltelik az elfogyasztott ennivaló és edzés között,
akkor is lesz elég energiánk az edzésre.

 

 


De ha fontosnak tartja az edzés előtti evést, Jó étvágyat hozzá!
Egyen nyugodtan, ha úgy érzi jól magát!


A folyadék pótlása viszont rendkívül fontos, mindig figyeljen a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelre.



- Diéta BIO élelmiszerekkel! Fogyás!bio élelmiszerrel fogyni


A BIO termelés során nem használnak fel műtrágyát, szintetikus azaz mesterségesen előállított toxikus, más néven mérgező anyagokat.
Tehát a BIO élelmiszerek nem csökkentett energiatartalmúak, nem fogyasztanak és nem is csodaszerek.



Természetesen ha odafigyelünk és fontosnak tartjuk, hogy mit eszünk és,
 a mérgező növény védőszer maradványok elrettentenek akkor fogyasszunk BIO élelmiszereket,
 DE a bennük található energia tartalom az ugyanannyi mint a nem BIO élelmiszerekben.

 

- Fehérje diéta vese vagy epe bántalmakat okozhat?

Nincs ilyen tanulmány ami egyértelműen bizonyítaná.
Inkább a Journal of Strength and Conditioning Research által közzétett cikk azt a nézetet támasztja alá,
hogy naponta akár 400 gramm fehérje bevitele sem járt semmilyen negatív hatással az egészséges szervezetre.

Azonban ha már a fehérje diéta előtt is voltak már kiválasztási (vese, epe) problémáid akkor ezek fokozódhatnak.

Bármilyen eltérést, elváltozást tapasztalsz, mást új módszert- diétát próbálsz ki mindenféleképp keresd fel orvosodat és egyeztess elképzelésedről!

 

Teljesen egészséges a szervezetre nem fejt ki ártalmas hatást a fehérje diéta sőt,
minél több fehérjét fogyasztasz annál több energiát használ fel szervezeted!
DE a fehérje is energiaforrás tartalmaz kalóriát(kcal) ezt ne feledd! 6 tény amit 
Az összes napi bevitelbe számold bele!

 

Optimalizálni szeretném  súlyomat (fogyni szeretnék)                  

Tömeget szeretnék növelni, bármit eszek nem "hízok"