2015 fitnesz trendje

Írta:
2015 Fitnesz trendje - edzés szabad levegőn 2015 Fitnesz trendje - edzés szabad levegőn

2015 Fitnesz trendje, milyen az új irányvonal? Hogyan edzünk? Hol edzünk?

Minden évben van valami új. Legyen divat …vagy akár a fitnesz ami az új trendet képviseli.

Egy valami NAGYON fontos!

Mozgásszegény életmód, napközbeni ülőmunka negatív hatásáról remélem mindenki hallott már, ismeri.
Ha ismerjük, tegyünk ellene, őrizzük meg egészségünket!
Annyira jó lenne, szeretném, DE nincs rá időm. Ismerős?

Próbálunk mutatni pár gyakorlatot, irányt mert számunkra fontos hogy fitt legyél szellemileg és testileg!

American College of Sports és a Medicine's Worldwide Survey of Fitness 2015 „előrejelzése” szerint

szerencsénkre a :

2015 fitnesz trendje a saját testsúllyal végezhető gyakorlatokat, és a szabadban töltött időt helyezi előtérbe.

Vissza a gyökerekhez? 
Fekvőtámasz, kartámasz, hasprés, húzódzkodás, függeszkedés, guggolás.

Óriási előnye ezeknek a gyakorlatoknak, valljuk be őszintén, hogy kellő elszántsággal otthon is elvégezhetjük.
Inkább van 20 percünk otthon „valamikor” mint 1,5 – 2 óránk elmenni edző terembe.
Kivéve ha nem mint közösségi programként éljük meg az edzőteremben töltött időt, és az edzés is része a közösségi programunknak.

Fantasztikus, mert máris időt takarítottunk meg magunk, vagy családunk részére, mivel NEM kell időt töltenünk azzal, hogy eljussunk oda, ahol tudunk edzeni.
A másik óriási előnye, hogy az edzéshez szükséges eszközök többnyire rendelkezésünkre állnak, mert hát a saját testsúlyunk az ugye adott. Egy – két kiegészítőt meg találunk ha szétnézünk.

Ezekre az edzés formákra, módszerekre vannak speciális elnevezések azok szerint, hogy a testünket hogyan eddzük.
A törzsizmunk és állóképességünk azonban erősödik. Ez nagyon jó! A mindennapokban ugyanis ezekre van szükségünk.

A másik fő irányvonal: a gyakorlatokat, edzést lehetőleg szabadban végezzük. Például a futás, ha tehetjük sokkal inkább a szabadban, mint a futópadon, zárt teremben.
Véleményem szerint szerencsének mondható, az ilyen irányú változás. Sokkal nagyobb a szabadságunk ebben az esetben, hogy hol és mikor szeretnénk futni! Csak jól kell választani!
Cipőt, ruházatot és helyet.
A sportos ruházat, funkcionális ruhák egyre jobban vállnak a mindennapi divat részévé.
Ezáltal is tudatod környezeteddel, hogy aktív sportos életet élsz.

A szabadban való erőnléti, állóképességi fejlődésünket akár a katonai táborok stílusú, akadályversenyek, hegymászás vagy
kerékpározás.

katonai tábor

Az edzés tervezés egyszerű! Mit szeretnénk csinálni?
Az ötleteket és a jó tippeket az internet szállítja. Rengeteg video van fent a video megosztó portálon.

A POLAR pulzusmérő órákhoz, edzőkomputerekhez úgynevezett applikációk állnak rendelkezésünkre, hogy a teljesítményünket, állóképességünket fejlődésünket rögzíthessük, és akár meg is oszthatjuk amikre büszkék vagyunk.

Ugyancsak az időhöz kapcsolódó új irány és természetesen a fitnesz tudomány dolgozott ki,  a nagy intenzitású edzés (H.I.T.), amivel 20 perc alatt éred el azt a terhelést amit egyébként 120 perc alatt.

De sorolhatnánk még tovább.

A munkához kapcsolódó mozgásban is számos lehetőség van, mivel mindenki „sok” időt tölt el a napjából a munkájával. Ösztönzik ehhez kapcsolódó sportolási lehetőségeket is, sportnap, munkahelyen kialakított sportolási, mozgási lehetőségek, és ilyen a kerékpározást népszerűsítő megoldás a Bringázz A Munkába vagyis a BAM.



Top 20 edzésforma 2015-ben:

1, Saját testsúlyos gyakorlat (Body weight training)

2, Magas intenzitású szakaszos edzés (HIT , High-intensity interval training)

3, Képzett, hiteles, tapasztalt fitnesz oktatók álltal tartott edzések (educated certified and experienced fitness professionals)

4, Erőedzés (strength training)

5, Személyi edzés (personal training)

6, Fogyás, testmozgás (exercise and weight loss)

7, Jóga (yoga)

8,  Edzés, mozgás programok idősebbek részére (fitness program for older adults)

9, Több irány mozgású fitnesz (3D) (functional fitness)

10, Csoportos edzés edzői segítséggel (group personal training)

11, Munkahelyi egészségmegőrzés, munkahelyi torna (worksite health promotion)

12, Programok a szabadban (outdoor activites)

13, Testi, lelki harmónia elérés segítővel (wellness coaching)

14, Circuit training (személyre szabott köredzés)

15, Törzsizmok edzése (core training)

16, Speciális edzés különböző sportokhoz (sport specific training)

17, Gyerekkori elhízás megelőzése és kezelése mozgással  (children and exercise for the treatment/prevention of obesity)

18, Edzettségi, állóképességi eredményeid mérése (outcome measurements)

19, Hatékony munkavégzés ösztönzése, sportnapok, Bringázz A Munkába (worker incentive programs)

20, „Katonai kiképző tábor” edzés (boot camp)

A "divatos", 2015 Fitnesz trendje alapján egy Neked alkalmas mozgásforma kiválasztásához, remélem sikerült segítséget nyújtani.

Ha meg van, mit szeretnénk csinálni már csak „egy jó” táplálék-kiegészítőt kell választani. Választásunknál fontos, hogy minőségi terméket válasszunk.
Táplálék-kiegészítőket csoportosítva találunk futást-kerékpározást, fogyást, vagy izmot, tömeget növelő táplálék-kiegészítőket, fehérjéket és aminosavakat.  
A fokozott igénybevételnél ne feledkezzünk meg a vitamin pótlásáról sem. A fogyás is fokozottan igénybe veszi szervezetünket. Fontos a vitamin és ásványi anyag kiegészítés.

Válogattunk össze táplálék-kiegészítő csoportokat az alapján, hogy milyen célt szeretnél elérni:

zsírégetők, diétatámogatók, testsúlykontroll formulák

futás – kerékpározás, állóképességi sportokat támogató

tömegnövelő

táplálék-kiegészítők. Ha rájuk kattintasz, eljutsz a webshopba.

Jó válogatást! Remélem találsz megfelelő táplálék-kiegészítőt! 

Elmondom a "kőkemény igazságot" és segítek másoknak eligazodni :)

 

Ha tetszett kérlek nyomj egy "tetszik" -et vagy ha érdemesnek találod oszd meg, hogy mások is eltudják olvasni.

Ha szeretnél hozzászólni, azt is köszönettel vesszük!