Szénhidrátok

Szénhidrátokszénhidrátok kenyér

 

Mik is azok a szénhidrátok?

Sokan idegenkednek a szénhidrátok szó hallatán, mert az az elterjedt a hétköznapokban, hogy a szénhidrát hizlal.
Holott az emberi test energiaellátásának egyik fő forrásai a szénhidrátok.  
Maga a szénhidrát hidrogénből, oxigénből és szénből áll. Többféle formában léteznek.

 A legösszetettebb felépítésű szénhidrátok a rostok, ennél egyszerűbb felépítésűek a keményítők és a legegyszerűbbek a cukrok. 

 

2 fajtájukat különböztetjük meg:

-Egyszerű szénhidrát: a  gyorsan felszívódó ” szénhidrát: pl. cukor, cukros üdítő, péksütemény stb.
Elfogyasztásuk hamar megemeli a vércukorszintet, a szervezet nagy inzulin választ ad,
nagy mennyiségben fogyasztva nő  a zsírrá való alakulás kockázata.
Mikor egyek? Edzés után! Gyorsan feltölti energiával kimerült szervezetedet.
Hírtelen inzulincsúcs keletkezik és utánna jön a farkas éhség.

-Összetett szénhidrát vagy a „ JÓ „ szénhidrát: hasznos tápanyagokat, vitaminokat ásványi anyagokat és rostokat tartalmaznak ezek a teljesség igénye nélkül: rizs, zabpehely, búza, zöldségek. Lassú felszívódás. Nincs inzulin csúcs.Hosszan éreztetik a jóllakott állapotot.

Tömegnövelésnél a kalória bevitel nagy részét kell fedeznie. Ebből következik, aki súlyt szeretne veszíteni azoknak a szénhidrátokkal csínján kell a finomságokkal bánnia.

 

Összetett, más néven a JÓ szénhidrátok
jó szénhidrátok

Ezek olyan formái a szénhidrátoknak, melyek élettani szempontból a szervezet számára igen hasznosak.
Rendkívül sok értékes tápanyagot tartalmaznak. (rostokat, ásványi anyagokat, vitaminokat) 
A másik előnyös tulajdonságuk, hogy nem emelik meg gyorsan a vércukor szintet,
hosszú ideig biztosítanak jóllakott állapotot. 
Ide tartozik a teljes kiőrlésű kenyér, a zabpehely, a puffasztott rizs, a búza, zöldségek és a rizs.


rossz szénhidrátEgyszerű, vagy másképp a ROSSZ szénhidrátokrossz szénhidrát

Ezek olyan „táplálékok”, melyek bizonyos tekintetben élvezeti értékkel bírnak az ízlelőbimbók számára, 
de ugyanakkor semmilyen hasznos tápanyagot nem tartalmaznak az emberi szervezet részére. 
Ezek fogyasztása esetén a vércukor szint gyorsan megemelkedik,
ami megnöveli a zsírrá alakulás kockázatát. (Innen jön az elhízás)
Ilyen táplálékok az édességek, a cukros üdítő italok, péksütemények és a lisztes, cukros termékek.

A két csoportosítást megismerve jól látható, hogy a felszívódás ideje, gyorsasága alapján megkülönböztethetők,
lassan és gyorsan felszívódó szénhidrátok.
Ezt megismerve érdemes tudatosan odafigyelni a táplálkozásra, ezáltal csökkenteni a felesleges zsírrá alakulás kockázatát.
Bármelyik típusú szénhidrátot is válasszuk, energiát mindenképp nyerünk vele,
csak nem mindegy hogy rövidebb vagy hosszabb időre.


Fogyókúrázók figyelem! Mi történik szénhidrát elvonás esetén?

Sok fogyókúrázó személy hadat üzen a szénhidrátoknak és egyik pillanatról a másikra teljesen megvonja azokat a testétől, vagy nagy mértékben csökkenti. 
Ez nem javasolt. 
Ilyen esetben ugyanis lecsökken az energiaszint, fáradságérzés lép fel, evési kényszer törhet ránk, egyesek idegesebbek, feszültebbek lesznek. 
Az evési kényszer pedig ismételt kalória bevitelre kényszerítheti a személyt. A feszült, ideges állapot meg valljuk meg őszintén senkinek sem jó!

Ha minden áron csökkented a szénhidrát bevitelt, akkor legalább mindig más és más mennyiségeket fogyassz minden nap, ne legyen monoton a szervezeted számára.

A szénhidrátbevitel csökkentésével kialakult folyamatos éhségérzet, és idegességet csökkenti és elviselhetővé teszi a diétádat a:

BCAA TST táplálékkiegészítő esszenciális aminosav tartalma  közvetlenül, gyorsan rendelkezésére áll szervezetednek.

Hölgyek részére pedig a PEAK Girl BCAA TST aminosav italpor, melyeket bármikor fogyaszthatod

Még több BCAA BioTech USA aminosav

Immunrendszeredet és regenerációdat (pl. másnaposság leküzdése), és fizikai teljesítményedet fokozza a GLUTAMIN aminosav

 

A helyes döntés a megfelelően kiválasztott szénhidrát. 
Reggelire, vagy ebédre mindenképp fogyassz szénhidrátot. Zabpelyhet vagy zöldségeket, olajos magvakat...

 

Amennyiben „komoly” változást szeretnél elérni, netalán van némi túlsúly is, esetleg magas vérnyomás,  akkor fontos, hogy mielőtt bármilyen táplálék-kiegészítőt (zsírégető, fehérje, aminosav, energizáló, stb.) szedésébe kezdünk keressük fel a háziorvosunkat és egyeztessünk elképzelésünkről. 

 

Szénhidrát táplálékkiegészítők

Tömegnövelő (szénhidrátokat is tartalmaznak) táplálékkiegészítők

Ha tetszett kérlek nyomj egy "tetszik" -et vagy ha érdemesnek találod oszd meg, hogy mások is eltudják olvasni.
Ha szeretnél hozzászólni, azt is köszönettel vesszük!

Tovább a kategóriában: « Tömegelés BioTech USA Kreatinok »