Tömegnövelésről, tömegnövelő szedése

Melyik a legjobb tömegnövelő és hogyan kell szedni a tömegnövelőt?

Tömegelés!? Tömegnövelés!? Tömegnövelő szerek!? Tömegnövelő tabletták!?

Tömegnövelők: úgy érzem kicsit misztikusan túlértékelt és félre értett táplálék kiegészítő csoportról van szó. Ezért van, hogy sokan keresik a legjobb tömegnövelőt, hogy velük valóban elérjék a kívánt eredményeket!

tömegnövelő szedése

 

 

Tömegelés: Ezt nevezik a testépítők, az év azon szakaszának, amikor a szálkássággal kevésbé törődve, izmot próbálnak építeni a testükre. Ilyenkor több energiát kell bevinni a szervezetbe, hogy a testünk úgy érezze „biztonságban” van, és elkezdjen plusz izomtömeget építeni. Mivel kalória többlet van, így elkerülhetetlen, hogy zsír is rakódjon az emberre. Így ennek a folyamatnak a végén szükségessé válik egy szálkásítás, de erről később.

A tömegelés, így leegyszerűsítve azt takarja, hogy szeretnénk több izmot. Ehhez természetesen energia és fehérje többlet kell. De kinek mit jelent a több?

 

Az eredményekhez mennyi és milyen tömegnövelőt érdemes szedni?

Széles körben elfogadott, hogy morfológiai (alaktani) szempontból 3 nagy csoport alapján, kategorizálhatjuk testünket, alkatunkat. Ennek megfelelően kell majd meghatározni az izomnövelést és a plusz energia bevitelt, s természetesen a tömegnövelő szedést:

tömegnövelő szedéseEndomorf alkat: Kerekebb hízékonyabb alkatúak, akiknek a másik két csoport tagjaihoz képest nehezebben megy a szálkásítás, ellenben nagy izomtömeget képesek felépíteni.

Ektomorf alkat: Az ektomorfok vékony csontozatúak magasak és szikárak, gyors az anyagcseréjük, így nekik az endomorfokkal szemben éppen a hízás okoz nehézséget.

Mezomorf alkat: testépítés szempontjából az ideális testalkat. A mezomorf vállai szélesek, csípője keskeny. Izmot viszonylag könnyen tud építeni, zsírt pedig könnyen tud leadni.

Természetesen a csoportok között lehetnek keveredések, átfedések bármilyen formában is, hisz ritka a teljesen alkat azonos ember bármelyik kategóriával.

Ez tovább árnyalja a képet és tovább bonyolítja, hogy kinek melyik testnövelő a legjobb!

Miért is írtam le ezeket a csoportokat? Az ekto- és mezomorf alkatúak, tömegelésnél hátrányba kerülnek, nekik ugyanis: anyagcseréjük ellen kell dolgozni, ahhoz hogy izmot építsenek.

Ennek a két típusnak a tömegnövelő porok és fehérjék segítségével rengeteg szénhidrátot és fehérjét kell bevinni. Sőt ezt a tömegnövelő szer bevitelt, utána folyamatosan fenn is kell tartani. Nekik sokszor küzdeniük kell, hogy eleget tudjanak enni, ahhoz hogy elinduljon az izomfejlődés. Ilyen esetekben jönnek képbe a tömegnövelők: amikor már nem bírsz többet enni, és még mindig hiányzik az a kis szénhidrát, fehérje, akkor érdemes elővenni a tömegnövelőt. Sőt az izomnövelést támogató étkezéshez is fontos, hogy kiegészítőként használj tömegnövelő szereket.

Mi is akkor a tömegnövelő? Mit tartalmaznak a tömegnövelő szerek?

tömegnövelő szedéseMinden, ami jó, mondhatni. A tömegnövelő tartalmaz fehérjét, ami a száraz izomtömeget növeli, és összetett szénhidrát forrásokat (nem szőlőcukor) amelyek a megfelelő energiaszintet biztosítják. Emellett találkozhatunk még bennük kreatinnal is.

A fehérje-szénhidrát aránya változhat termékenként:

15% alatti fehérje tartalom: Amiben kevesebb fehérje van, az természetesen több szénhidrátot tartalmaz, így az igazán nehezen hízó alkatoknak ajánlható.

15-30% fehérje tartalom: Itt már a fehérje tartalom is jelentősebb, így könnyebbé válik a megfelelő fehérjebevitel. Ez azért szükséges a tömegnövelővel támogatott helyes táplálkozás is.

30% feletti fehérjebevitel: Az ilyen összetételű szénhidrátoknál már közelítünk az 50-50%-os tartalomhoz, ami miatt finomabban tudjuk szabályozni a szénhidrát bevitelt. Itt mivel a szénhidrát mennyisége is alacsonyabb, elsőbbséget szerez a tiszta izomtömeg felszedése, így az ilyen tömegnövelőket a mezomorf, endomorf alkatúaknak, illetve a haladó testépítőknek lehetnek hasznosak.

A tömegnövelőkre is vonatkozik, hogy önmagukban nem hatnak. Csak a tömegnövelőtől nem lehet tömegelni. Amikor már nem bírsz többet tápanyagot bevinni, akkor ad egy plusz makro tápanyag bombát a tömegnövelő. Természetesen megfelelő étkezés és edzés mellett.

 

Nagyjából meg tudom határozni, hogy milyen az alkatom, de akkor végül is milyen tömegnövelőket és mikor szedjek?

tömegnövelő szedése

 

Nos és hogy mennyit és milyet szedj a tömegnövelőkből, küld el a Protein4U csapatának, milyen tömegnövelőket használsz most, milyenek a tapasztalataid és mi az edzésterved, s milyen az étrended!

S mi ezek alapján összeállítjuk neked a személyre szabott, pontos termékeket megjelölő, ajánlott tömegnövelő táplálék kiegészítők listáját, aminek a segítségével a megadott céljaid maximálisan elérheted!

 

 

 

Tömegnövelőket ide kattintva éred el...