Tömegelés BioTech USA

A TÖMEGNÖVELÉSRŐL AVAGY A TÖMEGELÉS:

MI AZ A TÖMEGNÖVELŐ ÉS MIÉRT JÓ? 
KI és mikor SZEDHETI? 
MILYEN EREDMÉNYT Érek El VELE? 
NINCSENEK KÁROS MELLÉKHATÁSAI?

HA MÁR TE IS FELTETTED MAGADBAN EZEKET A KÉRDÉSEK,

AKKOR AZ ALÁBBI ÍRÁS NEKED SZÓL. HA NEM, AKKOR IS ÉRDEMES ELOLVASNOD, 
HISZEN SZÁMOS ÉRDEKES DOLGOT TUDHATSZ MEG A TÖMEGNÖVELÉS KAPCSÁN!

Az első legfontosabb tudnivaló a kontrollált avagy  ellenőrzött tömegnövelés kapcsán:
- a tömegnövelő por egy táplálék-kiegészítő.
Egy olyan készítmény, amely kiegészíti a táplálkozást, méghozzá ugyanolyan tápanyagokkal
amelyek a szilárd természetes (akár boltban is megvásárolható) ételekben is megtalálhatók. 
De akkor miért is jó?

Tömegnövelés (és most nem a hájról, hanem az izomtömeg növeléséről van szó!) 
akkor érhető el, ha az izmok megfelelő erősségű edzését követően:
a szervezet elegendő (számokban  megadható súlyú) tápanyagot kap a fejlődéshez. 
A tömegnövelés időszaka alatt kb.:
6 g/tskg(testsúly-kilogramm) szénhidrát és 2-3 g/tskg(testsúly-kilogramm)  fehérje bevitele szükséges naponta. 
Egy 80 kg-os férfi esetében ez napi 480 g szénhidrátot és 120-180 g fehérjét jelent,
 – nagyon leegyszerűsítve – pl. 640 g rizs és 600-900 g csirke lenne naponta, 
és ebben még nincsenek benne a nélkülözhetetlen rostanyagok (zöldségek). 
Ekkora mennyiségű ételt elfogyasztani, és főleg megemészteni nagyon nehéz lenne, ezért fejlesztették ki a különböző tömegnövelőket.

 

MIT TARTALMAZHAT EGY TÖMEGNÖVELŐ?

  1. Nagy mennyiségű, könnyen emészthető és gyorsan felszívódó tiszta szénhidrátot
  2. Jó minőségű fehérjét
  3. Aminosavakat (főleg glutamint és BCAA-t)
  4. Kreatint (segíti az energiaellátást)
  5. Nitroxot (ez felel nitrogén-oxid ellátásért, ettől durrannak be az izmok és fokozódik a tápanyagellátás)
  6. Vitaminokat és ásványi anyagokat.

 

A TÖMEGNÖVELÉS GYORSABB ÉS HATÉKONYABB, HA TÖMEGNÖVELŐT SZEDSZ, MERT:

  • könnyen be tudod vinni szervezetedbe a szükséges tápanyagokat, mivel a tömegnövelő a szilárd ételeknél(pl. a rizs és a csirke) magasabb koncentrációban tartalmazza ezeket (vagyis a kellő mennyiség beviteléhez elegendő kevesebbet enned)
  • gyors felszívódású szénhidrátot és fehérjét tartalmaz, így izmaid az edzés után azonnal utánpótláshoz jutnak, hogy megkezdhessék a regenerációt
  • támogatja az edzés hatékonyságát, segít, hogy izmaidat a lehető legjobban megdolgoztasd.

 

HOGYAN szedd A TÖMEGNÖVELŐT?

A tömegnövelés akkor a leghatékonyabb, ha közvetlenül edzésed után fogyasztod a BioTech USA tömegnövelő turmixot. Edzés közben ugyanis mikroszakadások keletkeznek az izmokban, amelyeket a szervezetnek helyre kell állítania. Ehhez tápanyagra van szüksége, amelyet az edzést követően, a regeneráció alatt felhasznál. Az izmok magukhoz vonzzák a szükséges építőelemeket, amikkel gyakorlatilag „betapasztják” a mikroszkopikus sérüléseket, s így nő az izom keresztmetszete.

 

TÖMEGNÖVELÉS EDZÉS NÉLKÜL? (és most nem a hájról, hanem az izomtömeg növeléséről van szó!)  OLYAN NINCS!

A tömegnövelő szedése megfelelő edzés nélkül semmit sem ér. 
Továbbá ne hagyjuk figyelmen kívül azt sem, hogy az izomregeneráció 72 órát vagy akár többet is igénybe vehet,
így ha a szervezet a nap többi szakaszában nem jut megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyaghoz,
akkor megakad a fejlődés, hiába fogyasztottunk tömegnövelőt az edzés után.

A tömegnövelőt lehet még reggel, első étkezésként is fogyasztani, 
de mivel csak gyors felszívódású szénhidrátokat tartalmaz, 
ilyenkor egészítsük ki lassabb felszívódású szénhidrátokkal is (pl. zabpehely). 
Nagyon fontos, hogy a táplálék-kiegészítő a napi tápanyagbevitelünk maximum 50%-át tegye ki.

 

NEM KÁROS AZ ILYEN TÖMEGNÖVELÉS?

Az egyik leggyakrabban feltett kérdés a tömegnövelés kapcsán:
hogy van-e káros mellékhatása a tömegnövelőknek?  Nem, nincsen!

-Nem hat a férfiasságra (illetve, női szemmel nézve egy izmos felsőtest nagyon is férfias tud lenni :P )
-Nem megy tőle össze semmi…


Ezek a tömegnövelő készítmények bevizsgált termékek, 
nem tartalmaznak doppingszernek minősülő anyagokat, sem hormonokat.
 

Összetevőik a hétköznapi ételeinkben is megtalálhatóak, a különbség csupán annyi:
ezekben a termékekben a tömegnöveléshez ideális arányban,
jó minőségben és sokkal nagyobb koncentrációban vannak jelen.

Ami esetleg előfordulhat a tömegnövelés során, hogy aki hajlamos rá, 
könnyebben zsírosodik tőle. Ez azonban szinte mindig együtt jár az izomtömeg növelésével.



MENNYI IDŐ ALATT ÉRHETŐ EL VÁLTOZÁS?

Nehéz lenne megjósolni, erre nincsenek mindenkire érvényes, általános szabályok. 
Egyedül Tőled függ a dolog;
-milyen intenzitással edzel,
-mennyire figyelsz oda a táplálkozásodra,
-valamint függ a genetikádtól is.
Az biztos, hogy ha mindent megteszel a cél érdekében, 
akkor néhány hónap alatt szemmel látható változást érhetsz el a tömegnövelésben!

A legfontosabbak tehát összefoglalva: 
A tömegnövelők a hétköznapi ételeinkben is megtalálható,
természetes tápanyagokat tartalmaznak, 
amelyekkel elősegítik az izmok fejlődését megfelelő mennyiségű tápanyag bevitel és kellő intenzitású edzés mellett.

 

BioTech USA tömegnövelők        BRUTAL Nutrition tömegnövelők

Vingender Ági

Forrás: BioTech USA

 

Tovább a kategóriában: « D vitamin Szénhidrátok »