Multivitamin

Multivitamin

Egy mindent visz?

Ha változatos, egészséges étrenddel élünk minden nap, azaz sokféle zöldség, gyümölcs, fehérje és egészséges zsírok ( halolaj közismerten omega3, omega6 és a hidegen sajtolt növényi olajok, mint olíva, lenmag, repce ) akkor nincs szükség multivitaminra.

De MINDIG be tudjuk ezt tartani?

Főleg őszi, téli időszakban szükség van a napi multivitaminra + egyes kutatások szerint kevés D-vitamin is szükséges. Korcsoportonként, nemenként és természetesen egészségi állapotonként eltérő mennyiségű vitamint kell bevinni a szervezetbe.

Ha egyoldalúan táplálkozunk, mondjuk lekváros bukta és chips , de  a napi vitamin mennyiségnek megfelelő multivitamin tablettát elfogyasztjuk, az sem jó.
A multivitamin nem csodaszer, nem pótolja a változatos étrendet!

Ha próbálunk egészségesen étkezni, akkor naponta ajánlott fogyasztani a következőket, a teljesség igénye nélkül:
- reggeli legyen „jó” szénhidrátban gazdag, például teljes kiőrlésű müzli, zabpehely tejjel vagy joghurttal, ízesítheted mézzel vagy juharsziruppal.
- tízórai aszalt gyümölcs (cukor nélküli aszalású)
- ebédre teljes kiőrlésű tészta, zöldséggel vagy paradicsom szósszal
-délután rostokban gazdag zöldség, gyümölcs vagy kevés dió, olajos magvak
- este grillezett zöldség, barna rizzsel

„Átlagos étrenddel” kialakulhat vitaminhiány, melynek jellemző tünetei a rossz közérzet, kimerültség,
fáradékonyság, levertség,ingerlékenység, csökkent szellemi és fizikai teljesítmény, töredezett köröm, fénytelen haj,
az immunrendszer csökkenő teljesítménye miatti gyakoribb megbetegedések.

A legjobb megoldás számunkra, főleg őszi és téli hónapokban,  ha kiegészítésként választunk egy jó  multivitamint
mellé lehetőleg változatos étrendet társítunk, így napi elfogyasztott ennivalónkkal is juttatunk szervezetünkbe különféle vitaminokat, ásványi anyagokat .

A multivitamin túladagolható?

A multivitamin mint neve is utal rá különféle vitaminok ásványi anyagok és nyomelemek meghatározott arányú keveréke.
A multivitaminokban található vitaminok egy része zsírban oldódó és ezeket a szervezetünk egy részét elraktározza.

Rendszeresen nagy mennyiségben fogyasztott multivitamin, bizonyos összetevő vitaminjai bizony túladagolhatóak.
Kifejezetten mérgezési tünetek nem lesznek, azonban a kiválasztó szervek fokozott terhelése okozhat némi gondot.

Multivitamin néhány kézzelfogható hatása:

- Jótékony hatása van az éjszakai pihentető alvásra. Az emberi energiatartalékunk a napi tevékenység (edzés, munka, tanulás)
során teljesen kimerül, szüksége van a tartalékok pótlására. Energiánkat megfelelő tápanyagokkal és vitaminokkal - multivitaminokkal tudjuk fedezni.
Szervezetünk multivitamin szedéssel kiegészítve megkapja a megfelelő mennyiségű tápanyagokat, vitaminokat
ettől az egészséges szervezet éjszaka pihentető feltöltő alvással hálálja meg a gondoskodásunkat.
Az éjszakai folyamatos, pihentető alvás nagymértékben befolyásolja a másnapi közérzetünket,
munkabírásunkat, terhelhetőségünket.

-  Energiával tölt fel. Megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyag - multivitamin kombinációval szervezetünk nagy mennyiségű energiát állít elő. 
Edzés, munka vagy a tanulás így nem okozhat gondot mivel energiánk nem fogy el gyorsan, nem fáradunk el hamar.

- Jobb közérzetünk lesz a multivitamin kiegészítéssel, amitől boldogabbnak érezzük magunkat és ez fontos!

 

 További multivitamin ajánlatok:        Multivitaminok        BioTech USA multivitaminok        PEAK multivitaminok 

 

Tovább a kategóriában: « BCAA aminosav Zsírégetők »